door | 16 juli 2021 | T-Box

Restaurant Brasserie Café Dudok opende in 1991 haar deuren. Een statig grand café werd een ‘place to be’ voor de flanerende Rotterdammers. Vanuit dit succes is Dudok uitgegroeid tot een groep met meerdere horeca- en evenementenvestigingen in onder andere Rotterdam, Den Haag, Arnhem en Amsterdam.

De beroemde Dudok-appeltaart was het begin van een eigen patisserie met dagelijks ovenvers gebak. Dit wordt inmiddels op veel locaties geleverd en verkocht, waaronder de eigen patisserie winkels. Door de grote uitbreiding van activiteiten werd het tijd om alle administraties synchroon te laten lopen. Die afzonderlijke administraties moesten één geheel gaan vormen. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Wolf de Nooy is de verantwoordelijk manager IT, Business Development & – Control. Hij vertelt: “Vanwege de grote toename van het aantal administraties werd het een tijdrovende aangelegenheid om wijzigingen per administratie door te voeren. Mutaties op grootboekrekeningen en relaties werden apart ingevoerd met kans op typfouten. Door de loop van tijd waren grootboekrekeningschema’s van de diverse activiteiten uit elkaar gegroeid, waardoor er voor bepaalde kostensoorten soms verschillende grootboeknummers per administratie werden gehanteerd. Hierdoor was het een complexe puzzel om goede bedrijfsanalyses op groepsniveau uit te kunnen voeren.”

Een greep uit het Dudok assortiment

Tijd voor een efficiëntieslag

“We willen het leven makkelijker maken, tijd besparen en efficiënt rapportages kunnen opstellen”, zegt Wolf. “Het werd tijd om door middel van een applicatie de onderlinge administraties te koppelen. Samen met softwarebedrijf Acconet hebben we gewerkt aan het creëren van een centrale modeladministratie voor alle bedrijfsonderdelen. Sinds januari van dit jaar gebruiken we T-Box om alle administraties te synchroniseren met de modeladministratie. Relaties en grootboeknummers worden nu centraal beheerd. Het werkt allemaal veel prettiger nu.”

Terugkijkend zegt Wolf dat het hele traject naar verwachting is verlopen. “Het was natuurlijk een beetje uitproberen en al doende leren en bijstellen, maar nu lopen de grootboekrekeningen en relaties van Dudok synchroon en hoeven wijzigingen slecht één keer worden ingevoerd.”

Meer over Acconet en T-Box

Acconet, leverancier van bedrijfssoftware, ondersteunt bedrijven bij hun implementatie van Exact softwarepakketten. Het zelf ontwikkelde product T-Box maakt het mogelijk om aanvullende gegevens te integreren met Exact Online of een andere bedrijfsadministratie. T-Box kan ook verschillende systemen van samenwerkende bedrijven met elkaar laten communiceren. In het App Center van Exact en op de site van T-Box staan verschillende oplossingen die Acconet met T-Box kan bieden.

We willen het leven makkelijker maken, tijd besparen en efficiënt rapportages kunnen opstellen
Wolf de Nooy

Manager IT, Business Development & - Control, Dudok Horeca Groep

Gerelateerde Verhalen

Pin It on Pinterest

Share This