(Peter Kleppe, Office Manager bij Medifix)
Over Medifix...
Over Wijn Verlinden...
Wijn Verlinden zocht een nieuw softwarepakket, omdat het huidige pakket niet meer bij de organisatie paste. Floris Verlinden vertelt: “We zochten naar een eenvoudig systeem waarmee we cijfers snel inzichtelijk kunnen maken. Daarnaast is het belangrijk dat het nieuwe pakket een accijnsmodule heeft, want dat is voor ons als wijnimporteur relevant. We hebben Exact naast een vergelijkbaar softwarepakket van een andere aanbieder gelegd. Uiteindelijk gaven de overzichtelijkheid en de goede prijs-kwaliteitverhouding van Exact de doorslag. Acconet maakte tevens voor ons de accijnsmodule op maat, want die zat er niet standaard bij.”
Na een snelle implementatie, waar de klanten van Wijn Verlinden nauwelijks hinder van ondervonden hebben, draait het systeem volledig. “In onze branche is het belangrijk om op het juiste moment de juiste hoeveelheid wijnen in te kopen. Met Exact Globe heb ik snel de gegevens om de inkoop en de verkoop aan te sturen. Zo kunnen we onze klanten optimaal bedienen”, aldus Floris Verlinden. De samenwerking tussen Wijn Verlinden en Acconet is prettig verlopen. “De kennis en kunde van Acconet gaf ons direct een goed gevoel. Daarnaast werk ik met een vaste contactpersoon die ook nog makkelijk bereikbaar is.”
Over Bureau KNR...
Bureau KNR zocht een nieuw systeem voor de boekhouding en voor de fondsenafdeling. Via hun systeembeheerder kwam de organisatie in contact met Acconet. “Direct bij het eerste gesprek met Hans Meijer hadden we al een goed gevoel,” vertelt Erica Op ’t Hoog, secretaresse bij Bureau KNR. “Hij begreep precies wat wij wilden. Hij adviseerde ons om de projectadministratie van beide fondsen onder te brengen in Exact Synergy en de boekhouding in Exact Online. Inmiddels anderhalf jaar later zijn wij nog steeds erg blij met zijn advies. Exact Synergy geeft ons direct een helder inzicht in de status van binnengekomen aanvragen en de fondsen die wij gedurende het jaar beschikbaar hebben. Wat ik bovendien bijzonder prettig vind, is dat we bij Acconet één vaste contactpersoon hebben die je niet steeds opnieuw hoeft uit te leggen wat de bedoeling is.”
Na de implementatie in 2014 besloot Bureau KNR begin 2015 om het netwerk te vernieuwen. “Dat was een behoorlijke operatie, maar dankzij de goede samenwerking tussen onze systeembeheerder en Acconet is het project goed afgerond. Wij zijn helemaal tevreden over de samenwerking met Acconet. Je kan hen altijd bellen als je vragen hebt, en er wordt snel gereageerd”, aldus Erica.
Over De Ridder...
De Ridder in Best is een verrassend handelsbedrijf in het hart van Brabant met de Benelux als werkgebied. Het bedrijf importeert hoogwaardige precisie metaalbewerkingsmachines voor de fijnmechanische metaalbranche en toeleveranciers aan de semiconductor industrie, stempel- en matrijsmakerijen en automotive. Ze onderscheidt zich in de markt door een goed georganiseerde service organisatie bestaande uit 35 medewerkers met 25 kundige en enthousiaste monteurs op de weg en drie planningscoördinatoren op kantoor. Zaak dus dat communicatie en planning met de monteurs goed op elkaar afgestemd wordt en gladjes verloopt!
Fieldbuddy
De Ridder werkte al met Exact software voor haar administratieve bedrijfsprocessen. Daarbovenop was er echter behoefte voor de service organisatie aan een flexibel en dynamisch plansysteem. “De keuze viel op FieldBuddy, een uitermate geschikt pakket dat door Acconet in korte tijd aangepast kon worden aan onze wensen”, aldus Jos van den Biggelaar. “Daarnaast gaf de deskundigheid en het inlevingsvermogen van de mensen van Acconet het vertrouwen dat wij het project gezamenlijk tot een goed einde zouden brengen. Wij gebruiken FieldBuddy nu een jaar in de praktijk en de verwachtingen zijn uitgekomen.”
Door het beantwoorden van slechts een paar vragen plant de planningscoördinator op kantoor de monteurs makkelijk in. De monteurs voeren onderweg alle gegevens van klant en machine in op de FieldBuddy app op hun tablet. Deze app is heel makkelijk te bedienen. Het is bovendien een hele intuïtieve app, wat betekent dat hij helemaal is aangepast aan de werkwijze van de monteurs. Zij moeten onderweg tenslotte hun werk kunnen doen. FieldBuddy helpt hen daarbij!
Meer weten over FieldBuddy?
Wij spreken graag de mogelijkheden met je door. Mail voor vragen naar cloudia@acconet.nl